Werkwijze

Eerste consult/huisbezoek

Voor een eerste consult reserveer ik ongeveer anderhalf uur tijd. In deze tijd doe ik een intake, ik neem een anamnese af en ik kom tenslotte tot een advies. Over het algemeen is het noodzakelijk dat ik een voeding observeer. Ik maak een schriftelijk verslag wat ik je via de mail toezend. Ook is een telefonisch na-consult bij dit huisbezoek inbegrepen.

Telefonisch consult

Heb je een vraag die geen observatie behoeft dan is het ook mogelijk om een telefonisch consult aan te vragen. Zodra ik je hulpvraag binnenkrijg zal ik een inschatting maken of het advies telefonisch gegeven kan worden of dat een huisbezoek toch noodzakelijk is.

Nazorg

Na een huisbezoek doe ik altijd een telefonisch na-consult. In dit consult evalueren wij de zorg en bespreken we of het opgestelde plan bijgesteld moet worden. Dit telefonisch na-consult zit altijd bij de prijs van een huisbezoek inbegrepen.

Samenwerking

Desgewenst kan ik andere professionals consulteren. Je kunt hierbij denken aan een osteopaat, verloskundige, huisarts en kinderfysiotherapeut. Indien noodzakelijk en altijd in overleg met jou, zal ik de zorgverlening overdragen.

Tarieven

Voor een overzicht van de kosten verwijs ik je door naar de pagina Tarieven. Steeds meer verzekeringsmaatschappijen zien dat borstvoeding zo veel voordelen heeft en nemen een lactatiekundig consult op in hun aanvullende pakketten. Je kan in het doorklikmenu kijken of jouw verzekering dit consult vergoed. Je krijgt van mij een factuur via de mail. Ik ben aangesloten bij de Nederlandse vereniging voor Lactatiekundigen, wat een vereiste is voor de verzekering. Aan het einde van het consult betaal je mij via IDEAL. De gemailde factuur kun je bij je eigen ziektekostenverzekering indienen.

Via deze link kun je zien welke zorgverzekeraars lactatiekundige zorg vergoeden: www.zorgwijzer.nl/vergoeding/lactatiekundige

Klachtenregeling

Iedere vrijgevestigde lactatiekundige moet volgens de wet op de kwaliteit, klachten en geschillen in de zorg (WKKGZ) over een klachtenregeling beschikken. Ik streef naar een dienstverlening met een hoge kwaliteit. Mocht je ondanks mijn inspanningen om jou zo goed mogelijk van dienst te zijn, niet tevreden zijn, dan kun je dit kenbaar maken. Je kunt jouw klacht of ongewenste gebeurtenis melden bij de Nederlandse Vereniging Lactatiekundigen (NVL) waarbij ik aangesloten ben. Graag verwijs ik je door naar de website: www.nvlborstvoeding.nl. De klachtencoordinator van de NVL zal jouw klacht dan in behandeling nemen.